10 Aralık 2015 Perşembe

İşletme ve Mühendislik alanındaki uzaktan eğitim programları için akreditasyon alınabilecek kuruluşlar

DEAC (Distance Education Accrediting Commission)

Akreditasyon bir kurum veya program tarafından önerilen eğitimin kalitesinin gözden geçirilmesi sürecidir. Akreditasyon, öncelikle öğrencilerin, ailelerin, toplumun ve hükümetin resmi kurumlarının bir kurumun sağladığı eğitimin kalitesini anlamalarının ilk yoludur. DEAC 1926’da Amerika Birleşik Devletlerinde NHSC (the National Home Study Council) olarak yazışma okullarının kalitesinden emin olmak için kurulmuştur. 1994-2014 yıları arasında DETC (Distance Education and Training Council) adını alarak uzaktan eğitim kurumları üzerinde aynı faaliyetlerini sürdürmüştür, 2015 yılında ise bugünkü DEAC adını almıştır.

DEAC gibi akreditasyon sağlayan kuruluşlar akreditasyon standartlarını oluşturmak ve kurumların ve programların bu standartlara uygunluğunu gözden geçirmek amacıyla oluşturulmuş hükümete bağlı olmayan özel kuruluşlardır.

DEAC Akreditasyon Sürecinde;
  • Kendi kendini değerlendirme raporu hazırlanır, bu raporda kurum akreditasyon standartlarını ve politikalarını nasıl karşıladığına dair detaylı bir sınavdan geçer.
  • Bir ekip (eğitim yöneticileri, öğretim elemanları, alanında uzmanlaşmış uygulamacılar vs. oluşan) saha ziyareti yapar ve bu ekip tarafından hazırlanan raporla akreditasyon standartlarına uyulup uyulmadığı belirlenir.

-          Son gözden geçirme ve akreditasyon kararı akreditasyon kuruluşunun karar vermeye yetkili komisyonu tarafından verilir. Komisyon üyeleri eğitim yöneticileri, öğretim üyeleri, toplum üyeleri ve ilgili alanda uzman diğer uzmanlardan oluşmaktadır.

DEAC Akreditasyon standartları – akademik kalite, öğretim programı gereksinimleri, öğretim üyeleri, öğrenci hizmetleri, etik iş uygulamaları, akademik destek hizmetleri, öğrenme ve araştırma kaynakları, idari kapasite, finansal kapasite.

DEAC akreditasyon politikası – Politikalar, akreditasyon sürecini, önemli değişimler, son tarih süreci, başvurular, bilgi paylaşımı ve çıkar çatışmasını tanımlamaktadır. Politikalar kurum ve toplum danışmanlığı ile geliştirilmektedir.

EADTU (The European Association of Distance Teaching Universities)

EADTU Avrupa üniversitelerinde çevrimiçi, açık ve esnek öğrenimde kurumsal birliktelik sağlamak için çabalamaktadır. EADTU üyelikleri Avrupa’da 25 farklı ulusta, 200 üniversite ve yaklaşık 3 milyon öğrenciyi içermektedir.

EADTU, uzaktan eğitim veren yükseköğrenim kurumlarında yaşam boyu, açık ve esnek öğrenme misyonu ile Avrupa Komisyonunun önemli bir parçasıdır. Bologna Deklarasyonu ve ETC2020 Stratejisi dahilinde ELS’nin (European Learning Space) oluşturulması sorumluluğunu üslenmiştir.

Avrupa’da açık ve uzaktan yükseköğrenimin 3 önemli özelliğini şu şekilde tanımlamaktadır:
  •  Öğrenci merkezli öğrenme bazlı yüksek kalitede çevrimiçi öğrenme ortamları,
  •  Öğrencilere gereksinim duydukları yerde ve zamanda yükseköğrenim alabilecekleri esnek, içsel yapılar ve yöntemler doğrultusunda açıklığı sunabilmek,
  • Öğrencilere ulusal, bölgesel ve kurumsal sınırları aşabilecek şekilde öğrenebilecekleri şekilde ağ oluşturan (networked) bir eğitim ve hareketlilik sunabilmek.

.
EADTU,
  • Yaşam boyu öğrenmeyi düzenleyici kurumsal stratejiler ve iş modelleri önermektedir.
  • Çevrimiçi ve açık öğrenmede tematik araştırma grupları oluşturarak araştırma projeleri, doktora öğrencileri işbirlikçi programlar, araştırma görevlisi değişimi gibi araştırmayı teşvik eden uygulamalar yapmaktadır.
  • E-xellence ve OpenupEd etiketi veren bir kalite güvence kuruluşudur.
  • Açık Öğretim ve MOOCs gibi gelişmeleri desteklemek için OpenupEd etiketi vermeye başlamıştır. Öğrencilerin sadece çevrimiçi teknolojiler yoluyla değil esnek ve kucaklayıcı yapılar ve yöntemlerle yükseköğrenim almalarını, diğer bir ifadeyle yükseköğrenimde açıklığı desteklemektedir.
  •  Öğrencilerin ulusal, bölgesel ve kurumsal sınırların ötesinde ağ bağlantılı öğretim programları yoluyla sanal hareketliliğini teşvik edici projeleri ve girişimleri desteklemektedir.

ABET
Uygulamalı bilimler, bilgisayar, mühendislik ve mühendislik teknolojisi programlarında akreditasyon veren, kar amacı gütmeyen ve hükümete bağlı olamayan bir akreditasyon kuruluşudur. Çevrimiçi formatta verilen uzaktan eğitim veya alternatifi (bireysel dersler, ev ödevleri, sınıf araştırma projeleri vs.) programları da akredite etmektedir.
ABET tarafından akredite edilmiş çevrimiçi programlar:
Air Force Institute of Technology
Wright-Patterson Air Force Base, Ohio, U.S.

Systems Engineering (MS)
Arizona State University
Tempe, Arizona, U.S.

Electrical Engineering (BSE)
Capella University
Minneapolis, Minnesota, U.S.

Information Technology (BS)
East Carolina University
Greenville, NC, U.S.

Occupational Safety (MS)
Eastern Kentucky University
Richmond, KY, U.S.

Fire Protection and Safety Engineering Technology (BS)
Excelsior College
Albany, New York, U.S.

Electrical Engineering Technology (BS)
Nuclear Engineering Technology (BS)
Middle Georgia State University
Macon, GA, U.S.

Information Technology (Macon and Warner Robins) (BS)
Johns Hopkins University
Baltimore, Maryland, U.S.

Systems Engineering (MSE)
Oakland University
Rochester, Michigan, U.S.

Occupational Safety and Health (BS)
Regis University
Denver, Colorado, U.S.

Computer Information Systems (BS)
Computer Networking (BS)
Computer Science (CPS) (BS)
Stony Brook University
New York, NY, U.S.

Electrical Engineering (BS)
Thomas Edison State College
Trenton, New Jersey, U.S.

Nuclear Energy Engineering Technology (BS)
Electronics Systems Engineering Technology (BSAST)
Trinidad State Junior College
Trinidad, Colorado, U.S.

Occupational Safety and Health Technology (AAS)
University of Southern Mississippi
Hattiesburg, Mississippi, U.S.

Construction Engineering Technology (BS)
Walden University
Minneapolis, Minnesota, U.S.

Information Technology (BS)
ABET akreditasyonu, derece veren üniversite programlarının uzmanlığa yönelik kalite standartlarını karşılayıp karşılamadığı konusunda güvence vermektedir. Kurumları değil programları akredite etmektedir.
ABET akreditasyon süreci gönüllülük esasına göre yapılmaktadır. 2015 yılı itibarıyla 29 farklı ülkede, 700 üniversitede, 3600 program, ABET akreditasyonu almıştır. Yaklaşık 85,000 öğrenci her yıl ABET tarafından akredite edilmiş programlardan mezun olmaktadır.
ABET, CHEA tarafından tanınmaktadır.

EFMD

Merkezi Brüksel, Belçika’da bulunan uluslararası bir örgüttür. 81 ülkeden akademik, iş, devlet hizmeti ve danışmanlık konularında destek veren yaklaşık 800 üyesi vardır.
Yönetim alanında bilgi, araştırma, ağ ve tartışmada yenilik ve iyi uygulamalar sunan tek forumdur. Uluslararası olarak yönetimi geliştirmede mükemmelliği arttırmak için katalizör görevi gören EFMD,
  • Özel şirketler ve akademik kurumlar arasında diyalogları güçlendirerek proje ve faaliyetleri koordine etmektedir.
  • Dünya çapında yönetim geliştirme ve eğitimi anlayışını bir ağ kurarak yaymaktadır,
  • Yönetim düşünce ve uygulamalarının devamlı iyileştirilmesi için yeni düşünceler geliştirir,
  • Ayrılmış akademik alanlar ve iş uzmanlıklarını bir araya getirerek özel konular başlatır,
  • İş ve yönetim eğitimi çevrelerindeki sürekli değişimler konusunda anlayış geliştirerek üyeleri arasında öğrenme, paylaşım ve ağı güçlendiren faaliyetler geliştirir,
  • Asya, CIS ve Arap dünyasında uluslararası projeleri yöneterek, Batı Avrupa, Asya, Amerika, Kanada ve Avusturalya ile birliktelikler ve güçlü ilişkiler oluşturmaktadır,
  • Akademi ve iş dünyası arasında köprüler oluşturarak uzmanlık ağlarına liderlik etmektedir,
  • EQUIS, EPAS, CLIP&CEL ve EDAF geliştirme programlarını yürüterek dünyadaki yönetim eğitimi standartlarını yükseltmeyi amaçlamaktadır.
EFMD EQUIS kurum bazında akreditasyon verirken, EFMD EPAS ve EFMD CEL program bazında akreditasyon vermektedir. EFMD CLIP ise işbirlikçi öğrenme örgütlerini ve işbirlikçi üniversiteleri akredite etmektedir.

İşletme Okulları

EFMD, işletme okulları (business school) açısından 83 ülkeden yaklaşık 600 yükseköğrenim kurumundan oluşan uluslararası ağı temsil etmektedir.
İşletme okulları EFMD ağındaki fırsatlardan yararlanmaktadır, bu fırsatlar:
  • Olaylar (sempozyum, kongre vs.), programlar ve seminerlere katılma
  • Son trendler hakkında görüş sahibi olma,
  •  Açık ortamların en iyi uygulamalarını öğrenme,
  •  Kıyaslama fırsatlarına erişim
  • Kendi örgütünü üne kavuşturma,
  •  Ağ ve paylaşım deneyimlerinde avantaj sağlama
  • Kendi örgütünden konuşmacılar sağlama,
  • Kendi kurumunun gücünü EFMD ağında gösterme
Lisans seviyesindeki programlar için genel akreditasyon kriterleri:
  • Öğrenciler
  • Programın eğitimsel hedefleri
  • Öğrenci çıktıları
  • Devamlı gelişim
  • Öğretim programı
  • Öğretim elemanı
  • Faaliyetler
  • Kurumsal destek


AACSB (The Association to Advance Collegiate Schools of Business)

AACSB işletme ve muhasebe programları için lisans, yüksek lisans ve doktora seviyesinde uluslararası olarak tanınan bir akreditasyon sunmaktadır. AASCB akreditasyon standartları işletme okullarında mükemmellik ve devamlı gelişimi sürdürmek amacıyla geliştirilmiştir. AASCB akreditasyonu dünya çapında tanınmış, uzun yıllardır süregelen, kurumlara ve kurumların işletme programlarına bu alanda uzmanlaşmış bir akreditasyon kazandırmaktadır.
İşletme akreditasyonu için gereken standartlar:
  • Stratejik Yönetim ve İnovasyon
  • Katılımcılar- Öğrenciler, Öğretim üyeleri, uzman personel
  • Öğrenme ve öğretme
  • Akademinin ve uzmanlığın birbirine entegrasyonu


Kaynaklar:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder