3 Kasım 2015 Salı

SACSCOC

SACS (Southern Association of Colleges and Schools) üniversiteler komisyonu,  Amerika’da güney eyaletlerde (Alabama, Florida, Georgia, Kentucky, Louisiana, Mississippi, Kuzey Carolina, Güney Carolina, Tennessee, Texas, Virginia, Latin Amerika) lisans, yüksek lisans veya doktora derecesi veren yükseköğrenim kurumlarının akreditasyonu için kurulmuş bölgesel bir akreditasyon kuruluşudur. Bu komisyon diğer uluslararası yükseköğrenim kurumlarının da uygulamalarını kabul etmektedir.
SACS üniversiteler komisyonu tarafından akredite edilmesi için bir kurumun (1) yükseköğrenime uygun bir misyonu olmalı, (2) bu misyonu desteklemek ve sonuçlandırmak için yeterli hizmetleri, programları ve kaynakları olmalı, (3) misyonu ile tutarlı ve önerdiği derecelere uygun belirli eğitimsel hedefleri olmalı ve bu hedeflere ulaşmada başarıp olup olmadığını göstermesi gerekmektedir.
 
SACS’ın 2 adet akreditasyon kuruluşu vardır: (1) Üniversiteler Komisyonu, (2) Akreditasyon ve Okul Gelişimi Konseyi. SACS Üniversiteler Komisyonu yükseköğrenim derecesi veren kurumları akredite etmektedir. Diğeri ise ilkokul, ortaokul ve lise düzeyindeki okulları akredite etmektedir.
 
SACS 1895 yılında kurulmuştur, SACS Üniversiteler Komisyonu ise 1912 yılında kurulmuştur.
 

SACS Üniversiteler Komisyonunun akreditasyon süreci:
(1)    Akredite edilecek kurum içinde alınan müşterek karar ve bir analiz
(2)    Kurum dışından kişilerce önceden haber verilerek yapılan değerlendirme
(3)    SACS üniversiteler komisyonunun seçilmiş yönetim kurulu üyelerince verilen son karar

Akredite edilen kuruluşlar iç denetimlerini periyodik olarak yaparlar. İdari personel, öğretim elemanları,  öğrenciler, yönetim kurulu ve diğer sürece uygun öğeler iç denetimde incelenir. Burada özellikle ilgili kurumun akreditasyon gereksinimlerini yerine getirip getirmediği, belirtilen misyonu başarma durumları incelenir.
SACS Üniversiteler Komisyonu uzaktan ve yazışma eğitimi programlarını da akredite etmektedir.
SACS Üniversiteler Komisyonu Akreditasyon Standartları:
a.       Kurumsal misyon, yönetim ve etkililik
                                 i.            Kurumsal misyon
                               ii.            Yönetim ve idare
(CEO değerlendirme/seçme, yönetim kurulu kontrolü, yönetim kurulu çıkar çatışması, dış etkiler, yönetim kurulu üyeliğinden çıkarma, yönetim kurulu/idare ayrımı, kurumsal yapı, nitelikli idari/akademik personel, personel başvurusu, idari personel değerlendirme, üniversitelerarası spor kontrolü, fon sağlama faaliyetleri, kurumla ilişkili varlıklar, fikri mülkiyet hakları)
                              iii.            Kurumsal etkililik
Beklenen çıktılar, eğitim programları, idari destek hizmetleri, akademik ve öğrenci destek hizmetleri, misyona yönelik araştırma, misyona yönelik toplum hizmeti, kalite geliştirme planı
b.      Programlar
                                 i.            Diğer eğitim programları
Kabul edilen akademik programlar, devam eden eğitim/hizmet programları, kayıt kabul politikaları, akademik kredilerin kabulü, akademik politikalar, kredi ödüllendirme uygulamaları, sözleşmeye dayalı anlaşmalar, kredisizden krediliye geçiş, akademik destek hizmetleri, öğretim programı sorunluluğu, akademik program koordinasyonu, teknoloji kullanımı
                               ii.            Lisansüstü eğitim programları
Genel eğitim yeterlilikleri, derece için kurumsal krediler, lisansüstü program gereksinimleri, öğretim elemanının en son akademik derecesi
                              iii.            Lisans ve lisansüstü uzmanlık programları
Lisansüstü programların zorluğu, lisans öğretim programı, lisans derecesi için kurumsal krediler, lisansüstü program gereksinimleri
                             iv.            Öğretim elemanları
Öğretim elemanı yeterliliği, öğretim elemanı değerlendirme, öğretim elemanı gelişimi, akademik bağımsızlık, yönetimde öğretim elemanının rolü
                               v.            Kütüphane ve diğer öğrenme kaynakları
Öğrenme/bilgi kaynakları, kütüphane kullanım talimatı, nitelikli personel
                             vi.            Öğrenci işleri ve hizmetleri
Öğrenci hakları, öğrenci kayıtları, nitelikli personel
c.       Kaynaklar
                                 i.            Finansal kaynaklar
Finansal istikrar, finansal yardım denetimleri, mali durum kontrolü, dış fonların/sponsorlu araştırmaların kontrolü
                               ii.            Fiziksel kaynaklar
Fiziksel kaynakların kontrolü, kurumsal ortam, fiziksel etkinlikler
 
d.      Komisyon politikalarına karşı kurumsal sorumluluk
Komisyonun değişen politika ve prosedürlerine uyma sorumluluğu, diğer komisyon politikalarına uyum sorumluluğu, komisyonun temsil durumu
Federal Gereksinimler
SACS üniversiteler komisyonu, ABD Eğitim Departmanı (US Department of Education) tarafından tanınmaktadır. Yukarıdaki belirtilen akreditasyon standartları dışında ABD Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen federal gereksinimler doğrultusunda federal statü ayrıca aşağıdaki kriterlerle denetlenmektedir.
1.       Öğrenci başarısı
2.       Öğretim programı (misyonu, amacı, diploma, sertifika ve ödül derecesi vs.)
3.       Yayın politikaları
4.       Programların uzunluğu (süresi)
5.       Öğrencilerin şikayetleri
6.       İyileştirme çalışmaları
7.       Program sorumlulukları
8.       Uzaktan ve yazışma eğitimi (yüz yüze eğitimdeki öğrencilerle aynı haklara sahip olma, uzaktan eğitim öğrencilerinin mahremiyetlerinin yazılı prosedürlerle korunması, uzaktan eğitim öğrencilerinin kimliklerinin geçerliliğine yönelik ek öğrenci sorumlulukları)
9.       Kredi saatlerinin tanımlanması
Kaynaklar:
SACS Üniversiteler Komisyonu Akreditasyon Prensipleri http://www.sacscoc.org/pdf/2012PrinciplesOfAcreditation.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder