22 Ekim 2015 Perşembe

Eğitim Fakülteleri Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)


Amacı
:Eğitim fakülteleri eğitim programları için akreditasyon, değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak Türkiye'deki eğitim fakültelerinde verilen eğitimin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmaktır.
 
Faaliyet Alanı
: Program değerlendirme
 
Kuruluş Yılı
: 2012
 
Yetki/Tanınma
: 2014 yılında YÖK Genel Kurulu tarafından 2 yıl süreyle eğitim fakülteleri programlarını değerlendirme ve akredite etme yetkisi verilmiştir. Türkiye’de  “Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi” verme hakkına sahip 7 kuruluştan (MÜDEK, FEDEK, TPD, VEDEK, TEPDAD, MİAK ve EPDAD) biridir.
 
Akreditasyon süreci
: EPDAD akreditasyon süreci:
1.      Akredite edilecek eğitim fakültesi ve programlar YÖK tarafından belirlenir.
2.      Fakülte belirlenen standartlar doğrultusunda bir öz değerlendirme raporu hazırlar.
3.      YÖK tarafından oluşturulan ziyaret ekibi (farklı üniversitelerden öğretim üyeleri) fakülteye ön ziyarette bulunur ve öz değerlendirme raporunu inceler.
4.      Fakülteye daha sonra yapılan asıl ziyaretten sonra bir ziyaret raporu hazırlanarak Fakülte Dekanlığına ve YÖK’e sunulur.
5.      YÖK, Dekanlığın bu rapora yönelik cevabını alır, hem bu cevabı hem de ziyaret raporunu değerlendirerek akreditasyon konusundaki kararını Eğitim Fakültesinin bağlı olduğu rektörlüğe bildirir.
 
Standartlar/Ölçütler
: Eğitim programlarının akreditasyonunda kullanılacak EFAK Değerlendirme Ölçütleri:
1.      Öğretimin Planlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
a.       Amaç ve Hedefler
b.      Eğitim ve Öğretim Programlan
c.       Öğretim Programının İçeriği ve Düzenlenmesi
d.      Öğretme-öğrenme ve Öğrenci Değerlendirme Süreçlerinin Niteliği
2.      Öğretim Elemanları ve Eleman Yetiştirme
a.       Öğretim Elemanlarının Sayıları ve Nitelikleri
b.      Öğretim Elemanı Yetiştirme
3.      Öğrenciler: Öğrenci Alımı, Gelişimi ve Başarısı, Destek ve Rehberlik Hizmetleri
a.       Öğrenci Alımı
b.      Öğrencinin Gelişimi ye Başarısı
c.       Öğrencilere Destek ve Rehberlik Hizmetleri
4.      Fakülte-Okul İşbirliği
a.       Uygulama Okulları ve Fakülte Okul-İşbirliği Düzenlemeleri
b.      Öğrencilerin Uygulama Okullarındaki Gelişimlerinin İzlenmesi
5.      Öğrenme Kaynakları: Tesisler, Kütüphane ve Donanım
a.       Tesisler ve Donanımları
b.      Tesislerin Kullanımı
6.      Yönetim
a.       Yönetim
b.      Kaynakların Kullanımı
c.       Yönetim-Öğretim Elemanı-Öğrenci İlişkileri
7.      Kalite Güvencesi
 
Akreditasyon Kurulu
:  Eğitim Fakülteleri Akreditasyon Kurulu (EFAK), EPDAD adına eğitim fakülteleri programlarının değerlendirilmesi ve akreditasyonu için gereken çalışmaları yürüten kuruldur. 6 üniversite öğretim üyesi, 1 Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü temsilcisi, 1 MEB Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü temsilcisi olmak üzere toplam 8 üyeden oluşur.
 
İç kalite denetimi ve dış değerlendirme
: EPDAD Denetim Kurulu, yılda en az bir kez, EPDAD'ın faaliyetlerinin yayımlanmış kalite politikasına ve kalite süreçlerine uygunluğuna yönelik iç kalite denetimi yapar ve ayrıca en fazla 10 yıl arayla kendisini bir dış kalite değerlendirme kuruluşuna denetletir.

 
Kaynaklar:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder