Amacı
|
:Eğitim
fakülteleri eğitim programları için akreditasyon, değerlendirme ve
bilgilendirme çalışmaları yaparak Türkiye'deki eğitim fakültelerinde verilen
eğitimin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmaktır.
|
Faaliyet Alanı
|
:
Program değerlendirme
|
Kuruluş Yılı
|
:
2012
|
Yetki/Tanınma
|
:
2014 yılında YÖK Genel Kurulu tarafından 2 yıl süreyle eğitim fakülteleri
programlarını değerlendirme ve akredite etme yetkisi verilmiştir.
Türkiye’de “Kalite Değerlendirme
Tescil Belgesi” verme hakkına sahip 7 kuruluştan (MÜDEK, FEDEK, TPD, VEDEK,
TEPDAD, MİAK ve EPDAD) biridir.
|
Akreditasyon
süreci
|
:
EPDAD akreditasyon süreci:
1.
Akredite edilecek eğitim fakültesi ve programlar YÖK
tarafından belirlenir.
2.
Fakülte belirlenen standartlar doğrultusunda bir öz
değerlendirme raporu hazırlar.
3.
YÖK tarafından oluşturulan ziyaret ekibi (farklı
üniversitelerden öğretim üyeleri) fakülteye ön ziyarette bulunur ve öz
değerlendirme raporunu inceler.
4.
Fakülteye daha sonra yapılan asıl ziyaretten sonra
bir ziyaret raporu hazırlanarak Fakülte Dekanlığına ve YÖK’e sunulur.
5.
YÖK, Dekanlığın bu rapora yönelik cevabını alır,
hem bu cevabı hem de ziyaret raporunu değerlendirerek akreditasyon
konusundaki kararını Eğitim Fakültesinin bağlı olduğu rektörlüğe bildirir.
|
Standartlar/Ölçütler
|
: Eğitim
programlarının akreditasyonunda kullanılacak EFAK Değerlendirme Ölçütleri:
1.
Öğretimin Planlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
a.
Amaç ve Hedefler
b.
Eğitim ve Öğretim
Programlan
c.
Öğretim Programının İçeriği
ve Düzenlenmesi
d.
Öğretme-öğrenme ve Öğrenci
Değerlendirme Süreçlerinin Niteliği
2.
Öğretim Elemanları ve
Eleman Yetiştirme
a.
Öğretim Elemanlarının
Sayıları ve Nitelikleri
b.
Öğretim Elemanı
Yetiştirme
3.
Öğrenciler: Öğrenci
Alımı, Gelişimi ve Başarısı, Destek ve Rehberlik Hizmetleri
a. Öğrenci Alımı
b. Öğrencinin Gelişimi ye Başarısı
c. Öğrencilere Destek ve Rehberlik Hizmetleri
4.
Fakülte-Okul İşbirliği
a. Uygulama Okulları ve Fakülte Okul-İşbirliği Düzenlemeleri
b. Öğrencilerin Uygulama Okullarındaki Gelişimlerinin İzlenmesi
5.
Öğrenme Kaynakları:
Tesisler, Kütüphane ve Donanım
a. Tesisler ve Donanımları
b. Tesislerin Kullanımı
6.
Yönetim
a. Yönetim
b. Kaynakların Kullanımı
c. Yönetim-Öğretim Elemanı-Öğrenci İlişkileri
7.
Kalite Güvencesi
|
Akreditasyon
Kurulu
|
:
Eğitim Fakülteleri Akreditasyon Kurulu (EFAK), EPDAD adına eğitim fakülteleri programlarının değerlendirilmesi ve
akreditasyonu için gereken çalışmaları yürüten kuruldur. 6 üniversite
öğretim üyesi, 1 Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Öğretmen Yetiştirme Genel
Müdürlüğü temsilcisi, 1 MEB Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü temsilcisi
olmak üzere toplam 8 üyeden oluşur.
|
İç kalite
denetimi ve dış değerlendirme
|
: EPDAD Denetim Kurulu, yılda en
az bir kez, EPDAD'ın faaliyetlerinin yayımlanmış kalite politikasına ve
kalite süreçlerine uygunluğuna yönelik iç kalite denetimi yapar ve ayrıca en
fazla 10 yıl arayla kendisini bir dış kalite değerlendirme kuruluşuna
denetletir.
|
Kaynaklar:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder